Suomalaisten todistuksia

Suomalaiset raamattukoululaiset kertovat, kuinka Jeesus on muuttanut heidän elämänsä

Todistuksia suomalaisen eheytymislinjan oppilailta

"Herra toi minut raamattukouluun, ja hän on parantanut minua eri alueilla sekä sielussa, että kehossa. Haluan jatkaa raamattukoulua 1-vuosikurssille."

"Hain raamattukouluun, koska halusin läheisempään suhteeseen Jumalan kanssa. Halusin kokea Jumalan rakkautta, koska se on ollut enemmän pään tietoa; olen halunnut tuntea sen sielussa ja sydämessä - en vain päässä. Raamattukouluvuoden aikana Jumala on valmistanut avun silloin, kun olosuhteet ovat olleet sietämättömät ja on tuntunut etten jaksa enää yhtään. Jumala on rohkaissut ja vahvistanut. Jumala on antanut voimaa ja opettanut niin, että en ole ollut yhtä paljon tunteiden ja olosuhteiden johdattama, kuin ennen. Nyt Henki ohjaa minua enemmän kuin ennen. Vaikka vieläkin on työsarkaa paljon sielun ja tunteiden kanssa. Tulevaisuudessa haluaisin vielä käydä eheytymislinjan uudestaan. Odotan, että Jumalan lupaukset täyttyvät elämässäni."

"Hain raamattukouluun, koska jo muutaman vuoden ajan olin tietänyt, että minun pitää tulla. Lopullinen päätös tuli kuitenkin siten, että vanhempi poikani sysäisi minut liikkeelle; tekosyyt – miksi en tulisi – loppuivat. Raamattukouluvuoden aikana on Jumala tehnyt hyvin paljon sydämessäni. Myös uskonelämä on vahvistunut. Varmuutta kuvaan laulun sanoin:”… mun Jeesukseni muutti mun, Jeesukseni muuttaa sut…en käänny pois, en käänny pois.” Tulevaisuudessa haluan elää vain Hänen suunnitelmissaan; ei väliä missä olen, mikä maa."

"Hain raamattukouluun, koska halusin Kristuksen syvempään tuntemiseen, ja myös oppia Raamatusta lisää. Raamattukoulussa olen löytänyt toivoa ja iloa, sekä oppinut käytännössä, mitä Jeesuksen seuraaminen on. "

"Hain raamattukouluun, koska halusin oppia tuntemaan Jumalan paremmin, katsoakseni mihin Jumala minut johtaa, koska tunsin vahvasti hänen kutsunsa tähän kouluun. Raamattukouluvuoden aikana olen saanut sisäistä rauhaa ja varmuutta siitä, että olen oikealla tiellä. Tulevaisuudelta odotan paljon jännittäviä hienoja aikoja ja odotan innolla, mitä kaikkea Jumala on varannut minulle."

"Raamattukoulu on muuttanut elämääni, koen että Jumala toi minut (ja perheeni) tänne, että saisin/saisimme eheytyä ja parantua täällä. Parasta on ollut terve sanan opetus, opettajilla on yhteinen näky ja voitelu. Armo- ja vanhurskausopetus.

Olen saanut oikean kuvan Jumalasta, että Hän on vain ja ainoastaan hyvä minua kohtaan, Hän rakastaa minua ehdoitta, Hän ei rankaise, ei anna sairauksia tai mitään muutakaan pahaa elämääni, voin olla turvallinen ja vapaa Hänen edessään, minun ei tarvitse suorittamalla tai tekemisellä ansaita Hänen rakkauttaan. Olen oppinut ymmärtämään kuka minä olen Hänen edessään; täysin vanhurskas, hyväksytty, pyhä, puhdas, Hänen rakas lapsensa. Että olemme henki, sielu ja ruumis, että henki on se tärkein, etten menetä pelastustani, jos sielun alueella sattuisi olemaan jotakin heikkouksia. Ja että uskonelämä ei ole tunteista kiinni.

Olen saanut käydä läpi menneisyyttäni, tiedän että se on sovitettu, voin olla vapaa, saatana ei voi tulla syyttämään minua mistään. Olen ymmärtänyt ettei minun tarvitse enää elää menneisyyteni kautta, niiden huonojen kokemusten kautta, vaan saan suunnata katseeni eteenpäin, elää Jumalan totuuksien ja lupausten mukaan, sitä kohti jollaiseksi Jumala on minut luonut ja jollaisena Hän minut näkee."
Eevi, eheytymislinja

Todistus valmentautumislinjan oppilaalta

"Palvellessani Kristuksen ruumista, siis seurakuntaa, sielunvihollinen löi lujan iskun, oikean kanveesilyönnin. Kun siinä horjuin kaatuakko vai pysyä pystyssä, avautui mahdollisuus Arkenin raamattukouluun. Olen päässyt katkeruudesta. Tunnistan myös paremmin hylkäämisen oireet ja pystyn vastustamaan sitä paremmin.

Kutsuni selkeytyy, lahjavanhurskaus on saanut uutta syvyyttä. Kestävän seurakunnan rakenne on tullut enemmän näkyviin. Ylistyksen merkitys on saanut uutta valoa. Olen saanut monta laulua. Suhde Jeesukseen on tullut läheisemmäksi. On myöskin hyvä että on saanut käytännössä opetella
uusia rukous- ja palvelumalleja. Olen kiitollinen raamattukoulusta."

Raimo, 2. vuosikurssi

Tervetuloa raamattukouluun, joka muuttaa elämäsi!